مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

۲۳۱ سارق و مالخر در عملیات تازه پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند؛ مجرمانی که در میان آنها از طلافروش ورشکسته‌ای که تبدیل به سارق شده تا سارقان تخم‌های شترمرغ ۳۰ میلیارد تومانی به چشم می‌خورند.

پرورش شترمرغ

همشهری آنلاین؛ الهه فراهانی: سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران روز گذشته در جمع خبرنگاران درباره دستاوردهای این طرح گفت: عملیات دستگیری این مجرمان در ۷۲ ساعت گذشته از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی تهران رقم خورد اما تحقیقات برای شناسایی متهمان از روزها قبل‌تر آغاز شده بود. وی با اشاره به بازداشت ۲۳۱ سارق و مالخر در این طرح افزود: این افراد در قالب ۵۱باند اقدام به سرقت می‌کردند که از این افراد تعداد زیادی تلفن همراه، خودرو، موتورسیکلت و سایر اموال سرقتی کشف شده است. فرمانده انتظامی تهران از شهروندان خواست از خرید اموال دست‌دوم که مشکوک به سرقت هستند خودداری کنند، چرا که اگر اموال سرقتی مشتری نداشته باشد، چرخه سرقت متوقف می‌شود. وی یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات مالباخته‌ها را نگهداری اموال در خانه عنوان کرد و گفت: بعضی‌ تصور می‌کنند امن‌ترین جا برای اموالشان گاوصندوق خانه است، حال آنکه به سارق کمک کرده‌اند همه سرمایه‌شان را یکجا به سرقت ببرد. به‌گفته وی، گاوصندوق باید شرایط ایمن داشته باشد، مثلا در دیوار جاسازی شده باشد یا به اسکلت ساختمان جوش داده شده باشد و اصلا در دید و در دسترس نباشد.

تخم شترمرغ‌های ۳۰ میلیاردی

در میان مجرمان بازداشت شده از سوی پلیس، اعضای باندی حضور دارند که سرقتی عجیب را رقم‌ زده‌اند؛ سرقت چند جعبه تخم شترمرغ که به‌گفته مالباخته ۳۰ میلیارد تومان ارزش داشت. یکی از سارقان به نام وحید که جوانی ۳۷ ساله است از این سرقت می‌گوید.

به چه جرمی دستگیر شده‌ای؟

سرقت از خودروها. من و رفیقم در خیابان‌ها پرسه می‌زدیم و بعد از بین ماشین‌های پارک شده کنار خیابان، قرعه‌کشی و یکی را برای سرقت انتخاب می‌کردیم. سپس با پیچ گوشتی شیشه‌اش را می‌شکستیم و محتویات داخل آن را به سرقت می‌بردیم.

پس ماجرای سرقت تخم شترمرغ‌ها چه بود؟

راستش اول فکر کردیم به کاهدان زده‌ایم و چند تا تخم شترمرغ بی‌ارزش نصیبمان شده است. حتی در اینترنت هم سرچ کردیم و دیدیم قیمت آنچنانی هم ندارد اما وقتی دوستم، تخم شترمرغ‌ها را نزد یکی از دوستانش که عتیقه‌شناس است، برد، او گفت که اینها آثار هنری است که شاید بیش از ۸ میلیارد ارزش داشته باشد. البته الان متوجه شدیم ارزش ۳۰ میلیارد تومانی داشته است.

می‌دانید متعلق به چه‌کسی بود؟

ما شاکی را بعد از دستگیری دیدیم. ظاهرا هتلدار و پزشک است. البته هنرمند است و یک نمایشگاه صنایع‌دستی هم برپا کرده. این تخم شترمرغ‌ها را که به‌صورت ماهرانه روی آنها حکاکی و تبدیل به آثار هنری کرده بود، قرار بوده در نمایشگاه خود به نمایش بگذارد و می‌گفت ۳۰ میلیارد تومان ارزش دارند.

از جزئیات این سرقت بگو؟

من و رفیقم در یکی از خیابان‌های شرق پایتخت بودیم. آن شب اصلا قصد سرقت نداشتیم. ناگهان دوستم به من اشاره کرد و گفت ببین داخل آن پرادو چند تا جعبه است. نگاه کردم و دیدم جعبه‌ها در صندلی جلو و عقب چیده شده بود. کارتن پفک و بادام زمینی بود. دوستم گفت حتما داخل آنها وسایل گران‌قیمت است. راستش من هم وسوسه شدم و با خودم گفتم حتما کریستال یا عتیقه داخلشان است. اما بعد بی‌خیال شدم و گفتم امشب حس سرقت ندارم. دوستم اصرار کرد و گفت بیا برویم جعبه‌ها را برداریم چون به دلش افتاده بود ارزشمند است. همین شد که با پیچ گوشتی شیشه ماشین را شکستیم و چند تا از جعبه‌ها را به سرقت بردیم.

در تمام ماشین‌ها را با همین شیوه باز می‌کردید؟

بله، شیوه و شگرد ما همین بود. هر ماشینی که انتخاب می‌کردیم با همین روش شیشه را می شکستیم، در را باز

می کردیم و اموال قیمتی داخل آن را به سرقت می‌بردیم.

پرونده‌ات نشان می‌دهد که سابقه‌داری؟

درست است. هم من و هم دوستم سابقه‌دار هستیم. ۵ یا ۶ مرتبه دستگیر شده‌ایم. به جرم سرقت، درگیری و حمل موادمخدر و مشروب. به تازگی از زندان آزاد شده بودیم و چون معتاد به شیشه هستیم، تصمیم گرفتیم برای تامین پول مواد، سرقت را از سر بگیریم اما باز هم دستگیر شدیم و باز هم باید به زندان برویم.

کد خبر 872591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha